השראת הנקה (או להניק בלי הריון)

מתישהו לפני שנים עברה לידי איזה כתבה על הנקה בלי הריון, השם הרשמי הוא השראת הנקה, אני זוכרת את הפליאה שאחזה בי בגילוי הזה, עוד הרבה לפני שהעזתי לחשוב שאני אהיה אם מיועדת. לפני שחתמנו על מסמכי הפונדקאות הדבר העיקרי שהטריד אותי היה שאני אוכל להניק, אני יודעת, זה מטופש, מה זה כבר לוותר על ההנקה אם כבר את מוותרת על ההריון? להפך, תהני מזה שאת יכולה לתת את הילד למישהו ולהנות מקצת שעות שינה, הרבה ילדים גדלים מצויין עם תחליפים, ועדיין, אני לא יכולה להתכחש לזה שמשהו פנימי אומר לי שאני לא יכולה לוותר על זה. מבחינתי זה החיבור הכי קרוב שיכול להיות, אני רוצה להרגיש אמא שלה, וחלק מזה, מהלהיות כמו כולן, זה להניק. יש לי חווית הנקה מדהימה עם הבת שלי, היתה לי גם חווית הריון מצויינת, , ואני לא רוצה לוותר על הכל, אני כבר נאלצת לוותר על כל כך הרבה אז למה גם על זה, אני לא מסוגלת לוותר על משהו שתלוי בי

אז מה זה בעצם, לגרום לגוף ליצר חלב גם כשאין הריון. עבור מי שלא עברה הריון מעולם השראת הנקה עשויה להיות קשה יותר כי השד לא עבר את תהליך ייצור החלב קודם, במקרים כאלו בדרך כלל נוטלים גלולות למניעת הריון כדי לדמות את עליית ההורמונים של ההריון (מומלץ להתחיל  בשבוע 12), יש אפשרות למספר פרוטוקולים מגוונים, יש המלצות גם על מוטיליום שהוא למעשה תרופה לכאבי בטן שאחת מתופעות הלוואי היא ייצור חלב, יש לסייג ולומר שלאחרונה מתגלים עוד ועוד מקרים של ארועים לבבים בעקבות התרופה הזאת. כמובן שבשל העבר הרפואי שלי, והעובדה שאני ממש לא רוצה להכניס לגוף שלי עוד כלום, אני לא אקח שום דבר מהכדורים האלו. הדבר היחיד שאקח הנו מורינגה, שיצא לו שם של סופר פוד והוא טבעי אז אני זורמת. פרט לכל זה, צריך לשאוב והרבה... כל שלוש שעות, ממש כאילו יש כבר תינוק. מתחילים על ריק ומקווים שמתישהו יתחיל לצאת חלב, אנחנו לקראת שבוע 26, התכוונתי להתחיל יותר מאוחר אבל תקרית לא צפויה של הריון לא מתוכנן שכמובן גם נגמר ממש מהר, והחזיר אותנו בבעיטה לכל האובדנים הקודמים, הביאה אותי לחשוב שעדיף לנצל את עליית  ההורמונים ולהתחיל עכשיו. עוד טיפ חשוב, ,שמן קוקוס,כדי לא להפצע... מנסיון. אין לדעת מה יצא מהניסוי הזה, אולי הנקה חלקית אולי כלום, אבל אני עם הראש בקיר, לא יכולה לוותר בלי לנסות

התגובות להשראת הנקה נעות בין שני קטבים, יש שיגידו לך שאת משוגעת ויש שיגידו לך שאת
אלופה, כנראה שהגבול בניהם דק מאוד

עדכון מאוחר:11 חודשים אחר כך 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספרים על פונדקאות

יציאת מצרים הפרטית שלנו

השראת הנקה פעם שניה!